№3-2017
Грибок Наталья Николаевна доцент кафедры «Менеджмент и маркетинг» Краснодарского филиала Финансового университета при Правительстве Российской Федерации кандидат исторических наук, доцент e-mail: z-gribok@yandex.ru
Горский Дмитрий Александрович доцент кафедры теории рекламы и массовых коммуникаций Московского гуманитарного университета e-mail: dgorsky@inbox.ru
Дивненко Ольга Владимировна профессор кафедры психологии и педагогики высшей школы Национального института бизнеса, директор Фонда информационного обеспечения науки кандидат педагогических наук e-mail: d.dfamily@mail.ru
Управление корпоративной информационно-коммуникационной экосистемой: стратегия и инновации
В статье рассмотрена и определена роль информационно-коммуникационных корпоративных экосистем в обеспечении конкурентных преимуществ компании, посредством формирования нематериальных активов в условиях современного рынка. Обозначены проблемные зоны, связанные с разработкой и реализацией стратегии корпоративной коммуникации как интеграционной модели, а также предложены рекомендации по формированию контуров ИККЭС нового типа в российских организациях.
Ключевые слова: ринформационно-коммуникационные корпоративные экосистемы; корпоративная коммуникация; коммуникационная стратегия; управление коммуникацией.
Gribok Natalya N. associate professor at the department of "Management and Marketing" Krasnodar branch of Financial University under the Government of the Russian Federation candidate of historical sciences, associate professor
Gorskii Dmitry A. associate professor at the department of the Theory of Advertising and Mass Communications Moscow University for the Humanities
Divnenko Olga V. professor of department of psychology and pedagogics of the higher school of National Institute of business, director Fonda of information support of science candidate of pedagogical sciences
Management of corporate information and communication ecosystem: strategy and innovation
In The article considers and defines the role of corporate information and communication ecosystems in ensuring the company's competitive advantages, through the formation of intangible assets in the modern market. Denoted problem areas associated with the development and implementation of the corporate communication strategy as an integration model, as well as recommendations on the formation of new types of ICСES contours in Russian organizations.
Keywords:corporate information and communication ecosystems; corporate communication; communication strategic; communication management.
Полнотекстовая версия статьи…
|