№4-2014
Челомбиева Оксана Сергеевна
аспирантка кафедры бухгалтерского учета в финансово-кредитных
и некоммерческих организациях Финансового университета при Правительстве РФ
e-mail: oks2609@gmail.com
Раскрытие информации об оказанных услугах рекламных агентств в отчетности в соответствии с МСФО
В рассматриваемой статье обоснована значимость сферы услуг, в том числе сферы рекламных услуг. Особое внимание уделено влиянию деятельности рекламных агентств, как основных посреднических организаций в сфере рекламных услуг. Определены аспекты и изложены основные требования по раскрытию информации об оказанных услугах в рекламных агентствах в отчетности в соответствии с Международными стандартами финансовой отчетности.
Ключевые слова: сфера услуг; реклама; оказанные услуги; рекламные агентства; отчетность; раскрытие информации в соответствии с МСФО.
Chelombieva Oxana S.
graduate student of the department of accounting in the financial and credit and non-profit organizations
Financial university under the Government of the Russian Federation
Disclosure of information about the rendered services advertising agencies
in the financial statements in accordance with IFRS
In our article substantiates the importance of the service sector, including the scope of advertising services. Particular attention is paid to the impact of the activities of advertising agencies as the main intermediary organizations in the field of advertising services. Identified issues and outlines the main requirements for the disclosure of information on the services provided in advertising agencies in the financial statements in accordance with International Financial Reporting Standards.
Keywords: service sector; advertising; services rendered; advertising agencies; reporting; disclosure of information in accordance with IFRS.
Полнотекстовая версия статьи…
|